Twój koszyk jest pusty. Dodaj produkty i rozpocznij zakupy.
Wygląda na to, że JavaScript jest wyłączony w twojej przeglądarce. Musisz mieć uruchomioną obsługę JavaScript w przeglądarce, żeby korzystać z tej witryny.
Nieustanny postęp technologiczny i innowacyjne rozwiązania na dobre wkraczają do codziennego życia, w tym także do opieki zdrowotnej. Internet, systemy informatyczne i aplikacje mobilne okazują się prawdziwym ułatwieniem dla medycyny oraz umożliwiają zmianę modelu opieki w podobny sposób jak zmieniła się bankowość, handel czy komunikacja między ludźmi.
Telemedycyna oznacza świadczenie opieki medycznej zdalnie, na odległość z wykorzystaniem „systemów teleinformatycznych lub systemów łączności”, czyli w praktyce internetu lub telefonu. Może mieć różne formy od teleporady poprzez rozmowę telefoniczną, wideo lub czat online, poprzez wymianę wiadomości i dokumentów drogą bezpiecznej poczty komputerowej, po zdalną diagnostykę i monitorowanie parametrów takich tak poziom cukru, wartości ciśnienia tętniczego lub czynności serca w tele-elektrokardiografii.
Idea telekonsultacji została przygotowana przede wszystkim z myślą o osobach, których stan bądź możliwości pojawienia się na zwykłej wizycie w gabinecie są ograniczone. Jednak szybko okazało się, że z dobrodziejstwa e-wizyty mogą skorzystać wszyscy, bo wiele problemów zdrowotnych nie wymaga wizyty i osobistego zbadania przez lekarza. Teleporady są szczególnie rekomendowane w prostych i częstych zachorowaniach, jak np. infekcje górnych dróg oddechowych czy alergie sezonowe lub skórne, ale także mają zastosowanie do postawienia wstępnego rozpoznania i zlecenia badań przed wizytą u specjalisty, a także jako forma kontroli leczenia, przepisania recepty i w wielu innych sytuacjach u chorych przewlekle. Czyli w praktyce telemedycyna jest dla każdego.
Przed skorzystaniem z porady telemedycznej warto zapoznać się z informacją dla pacjenta przygotowaną pod patronatem Ministra Zdrowia i innych instytucji.
Pacjent po stwierdzeniu u siebie niepokojących objawów powinien przejść na stronę medistore.pl, gdzie może znaleźć lekarza z właściwą specjalizacją oraz zarezerwować termin teleporady. Po jej zatwierdzeniu specjalista będzie kontaktował się telefonicznie o wcześniej ustalonej godzinie. Przy braku odpowiedzi ze strony pacjenta lekarz dwukrotnie spróbuje nawiązać kontakt. Po nawiązaniu połączenia telefonicznego i przeprowadzenia dokładnego wywiadu pacjent uzyskuje niezbędne zalecenia na dalsze leczenie. Gdy sytuacja jest konieczna, lekarz wystawi e-receptę, e-zwolnienie bądź skierowanie na badania lub zabieg.
Możliwość uzyskania e-zwolnienia lekarskiego to wygodna forma dla pacjentów, którzy bez konieczności wizyty mogą uzyskać L4, jak też dla pracodawców. Obecnie e-zwolnienie jest wystawiane jedynie w czasie kontaktu lekarza z pacjentem na żywo, czyli np. podczas porady telefonicznej.
Elektroniczne recepty są kolejnym krokiem ku optymalizacji pracy służby zdrowia. Pacjenci bez wychodzenia z domu mogą uzyskać e-receptę, którą można zrealizować dowolnej w aptece blisko domu, bez ryzyka jej zgubienia. To także duże ułatwienie dla farmaceutów, którzy nie mają problemów z odczytem przepisanych środków i wydaniem odpowiedniego leku.
Znaczna część usług telemedycznych jest realizowana przez prywatne placówki opieki medycznej. Dzięki temu pacjenci mają możliwość uzyskania szybkiej porady u specjalisty w wygodny sposób, zarówno w przypadku nowego problemu zdrowotnego, wystawienia skierowania na badanie lub recepty, jak i w potrzebie weryfikacji leczenia lub kontroli w chorobach przewlekłych.
"Telemedicine"https://www.bmj.com/content/323/7312/557.1.short
"Telemedicine Technology and Clinical Applications"https://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/386892
"Benefits and drawbacks of telemedicine"https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1258/1357633053499886
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Regulaminem serwisu. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi (Polityka cookies).